Brevpapir

Du har kun én mulighed for at gøre et godt indtryk!  Brug professionelt designet brevpapir til breve, fakturaer, regninger og meget mere. Brevpapir trykkes altid i A4-format (210×297) og som udgangspunkt på 100 g svanemærket offsetpapir.

En virksomheds brevpapir, designet med firmaets logo eller slogan, er et vigtigt brandingværktøj. Sammen med andre materialer som kuglepenne, visitkort mm., skal det være med til at huske medarbejdere og kunder på, hvem virksomheden er og hvad de står for. Ligegyldigt om du sender et tilbud, en faktura eller noget helt tredje af sted til dine kunder, er det vigtigt at du har tænkt over, hvordan de helst skulle opfatte dig og din virksomhed.

Kuverter

Kuverter leveres ofte i standard størrelserne M65, C5 og C4, men fås også i mange andre formater. Kuverterne kan være med eller uden rude, og enten almindelig limlukning eller striplukning. Tryk på kuverten kan være i farver eller sort-hvid. Kuverter trykkes som udgangspunkt på svanemærket offsetpapir.

Når du sender kuverter ud til dine kunder, er det vigtigt at de husker dit navn, logo og evt. dit slogan.

Hvad skal du overveje?
• Hvilken størrelse skal kuverterne have? (M65, M5, C5 eller C4)
• Hvilken lukning kuverterne skal have?
• Skal de have ruder eller ej?
• Skal der tryk på flappen?

Vigtige ting at tænke over:

Lukning – Du bestemmer fuldstændig selv, om kuverterne skal lukkes med almindelig limlukning eller striplukning. Selv om du opbevarer kuverterne helt efter bogen, er striplukning den bedste løsning i forhold til kuverternes levetid, da limen holder længere. Derfor, ved du at mange af kuverterne kommer til at ligge på lager i længere tid, bør du vælge striplukning. Er der på den anden side godt ryk i konvolutterne, skal du vælge limlukning i stedet for.

Rude eller ej – Skal kuverterne være med eller uden rude i? Det er ofte rart som kunde, når man modtager personlige papirer som fx en ordrebekræftelse eller en regning, at man kan se at papirerne er udstedt til en. Det vil man selvfølgelig også kunne gøre med en almindelig kuvert, men fordelen ved en rudekuvert er dog, at man se, at de dokumenter der er lagt i kuverten rent faktisk er adresseret korrekt.

Tryk på kuvertens flap – Husk på, når kuverten lukkes, ligger flappen på hovedet. Derfor er det vigtigt, at teksten, der skal bruges på flappen, vendes 180 grader. Desuden vil dit tryk aldrig være tryk helt til kant, da der altid skal være en hvid ramme langs kanten, så der ikke kommer papirfnuller i trykfarven.

Visitkort

For mange er et visitkort blot en gammeldags måde, at efterlade sine kontaktoplysninger. Vi oplever dog oftere og oftere, at få stukket et kort i hånden, som vi rent faktisk gemmer og bruger.

Visitkortet er – i vores øjne – et medie som kan fange dine kunders opmærksomhed, og promovere dig eller din virksomhed offline, og særligt hvis du befinder dig i en mødesituation.

Visitkort trykkes som udgangspunkt i formatet 85×54 mm. og på kraftigt 350 gram papir.

Visitkort er noget af det allervigtigste marketingmateriale du kan have på dig. Visitkort bør være en fast del af din pung eller den mappe du har under armen, når du er ude af huset. Selv når du har fri, bør du have visitkort på dig. Hvem ved, måske render du ind i en som du enten kan hjælpe, eller som kan hjælpe dig – personligt eller forretningsmæssigt.

Tænk over følgende:

  • Sørg for, at farverne passer til din virksomheds grafiske linje.
    Et helt sort/hvidt visitkort er ikke specielt interessant at kigge på. På den anden side er det vigtigt, at du ikke bruger farver, bare for at bruge farver, men i stedet fordi det passer til din virksomheds grafiske linje. På et visitkort har du begrænset plads at boltre dig på, så tænk over, hvordan du gerne vil fremstå.
  • Sørg for at du har de oplysninger din kunde skal bruge
    Et visitkort bør som minimum indeholde jobtitel, kontaktoplysninger og noget, der forbinder dig med virksomheden. Man skal som modtager af kortet ikke være i tvivl om hvor du kommer fra, hvad du laver der og hvordan man får fat i dig. Sørg for på dit kort, mindst, at have to forskellige metoder din kunde kan kontakte dig på. Tænk på; det er måske ikke alle der har lyst til at gribe telefonen, første gang et møde skal sættes op. Måske foretrækker de at sende en e-mail? Måske foretrækker de endda at ansøge dig på LinkedIn først? Sørg for, at der er de kontaktoplysninger tilgængelige, som du forventer målgruppen har brug for.
  • Sørg for at dit logo/blinkfang er tydeligt
    Når du bruger en form for visuel blinkfang, der har noget med din virksomhed at gøre, er det meget vigtigt at man kan se det tydeligt, så man forbinder det hele med hinanden. Det visuelle blikfang de fleste bruger, er som oftest virksomhedens logo, men du kan også inkludere andre ting som skaber værdi og linker til din virksomhed.
  • Uddel først dit visitkort, når du har skabt en kontakt. Ellers er det ligegyldigt!
    Har du fx visitkort med på messen, skal du ikke bare stå og dele dem ud ligesom med andre former for information til kunderne. Visitkort bør først uddeles, når man har skabt kontakten til et andet menneske. Hvorfor skulle de ellers gemme kortet, hvis de ikke ved hvem der er i den anden ende?
  • Brug begge sider af kortet
    Et visitkort har to sider – ikke kun en. Udnyt at du fx kan skrive alle dine kontaktoplysninger på den ene side og bruge den anden side til et budskab eller et billede af dig selv.

Foldere

Foldere er en perfekt måde at informere læseren kort om nye tiltag, tilbud eller lignende. Den kan fx også bruges som kursusprogram, indbydelse eller menukort.

Du vælger selv, hvordan din folder skal foldes – det afhænger af den såkaldte fals. På tegningen ses eksempler på forskellige falsemuligheder.

foldere

Foldere kan laves i mange forskellige formater. Som udgangspunkt laves foldere i formaterne 3-fløjet M65, 4-sidet A5, 4-sidet A4, 4-sidet 12×12 cm. eller 4-sidet 21×21 cm. og trykkes på 170 gram eller 350 gram svanemærket papir.

Som med al anden kommunikation, er det vigtigt at tænke over formålet med folderen og hvad du gerne vil have læseren til at gøre, når vedkommende har læst den. Tænk over hvem du er og hvad du kan byde ind med, og sørg for at minde kunden om det budskab. Husk på, bare fordi en konkurrent er billigere end du er, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med, at kunderne skal købe hos konkurrenten frem for dig. Find din niche og fokuser på at markedsføre den. Om det så er pris, kvalitet, leveringstid eller noget helt fjerde der er det særlige ved din virksomhed – det er op til dig. Find ud af hvad dine kunder ønsker eller hvad de mangler og fokuser på det.

Fokuser ikke på at hælde alt for mange beskeder i hovedet på læseren i folderen, men gør det både nemt at læse og nemt at huske. Så er der større chancer for, at kunden også synes det er nemt at huske. Husk desuden også på at inkludere al den kontaktinformation du har – skal de ringe, maile, faxe eller møde personligt op? Det er meget vigtigt at kunden ikke sidder tilbage med sådanne spørgsmål.

Tænk over budskabet; har du mange ting du skal overbevise kunden om, eller skal hele folderen helliges et enkelt budskab? Det kan have indflydelse på, om folderen skal være 4-sidet, 3- eller 5-fløjet. Desuden kan der også være overvejelser omkring, om tryksagen skal kacheres. Kachering er en tynd plastfilm, der påføres tryksagen som beskyttelse mod smuds, og giver samtidig et glat, eksklusivt look til folderen.

o.

Hæfter

Et hæfte er minimum to stykker papir, der foldes og hæftes på midten med to klammer. Hæfter kan laves til alle formål – foreningsblade, klubblade, månedsblade, koncertprogrammer, menukort, manualer og produktkataloger.

Hæfter på 20 sider og derover kan også efterbehandles, så de får en flad firkantet ryg, en såkaldt square-fold.

Der er også mulighed for at dit hæfte kan limes i ryggen i stedet for at blive hæftet, dette kaldes for en flexbinding.

Hæfter laves i følgende formater: 12×12 cm., 14×14 cm., 15×15 cm., 16×16 cm., 20×20 cm., 21×21 cm., A4, A5, A6, B4, B5 og M65. Der kan trykkes på forskellige papirtykkelser.

Løsblade

Måske har du brug for at gøre opmærksom på din virksomhed, en forening eller et helt tredje budskab du ønsker omdelt på skrift – og gerne billigt? Hvis ja anbefaler vi tryk af et løsblad, gerne på lidt kraftigere kvalitet end det almindelige 90 grams papir. Herved vil dit løsblad fremstå mere eksklusiv og lækker i sit udtryk.

Du kan vælge om du vil have tryk på begge sider eller kun på den ene side. Løsblade trykkes som regel i formaterne A4, A5, A6, A7 eller M65, men kan også trykkes større. De kan trykkes på forskellige papirkvaliteter og papirtykkelser.

Løsblade er oftest bedst at fremstille, hvis man har et enkelt, simpelt budskab, der hurtigt skal distribueres – for eksempel på en messe. Her får alle deltagere en masse informationer på kort tid som skal fordøjes. Derfor, finder de dig, din virksomhed og dit budskab spændende, vil de lede de informationer de fik på messen igennem, for at finde frem til det igen. Det er i den forbindelse særligt vigtigt, at dit budskab er lige så nemt at forstå eller fremkalde, som det du overleverede på messen.

Plakater

Printede eller trykte plakater kan bruges til alverdens formål og trykkes helt fra A3 til busstander-størrelser i kraftigt 170 gram papir.

Plakater gør opmærksom på dit budskab i større format. Ligesom med meget anden markedsføring, er det godt at fokusere på et enkelt budskab, der er nemt at huske for kunden. Er der for mange informationer at tage ind, så er chancen for at kunden går videre uden at have forstået budskabet, noget større.

Postkort

Postkort i rette mål og størrelse kan nemt og hurtigt overbringe et budskab til kunden, som vedkommende kan sende videre til venner, familie eller kolleger. Postkort kan også bruges til at promovere en bestemt begivenhed, et nyt produkt eller evt. bruges som julekort til dine kunder.

De typiske mål er A5, A6 og A7, men de kan også laves i en større størrelse. Postkort trykkes på Kraftigt 260g Chromocard papir

Hvor en flyer oftest kun er trykt på den ene side, er postkort oftest trykt på begge sider. Den typiske løsning er at have et billede eller en besked på forsiden og have mulighed for at skrive en kort tekst sammen med adressen på modtageren, på bagsiden af postkortet.

Blokke

Mange virksomheder har brug for blokke – og hvis det skal være tilpasset virksomhedens profil skal det også være med virksomhedens logo, slogan eller noget helt tredje, som både medarbejdere og kunder enten allerede forbinder eller helst skal forbinde med din virksomhed fremover.

Ligesom med så mange andre trykte materialer, som bruges internt i virksomheder, føler medarbejderne en større tilknytning til virksomheden, hvis de materialer de bruger i hverdagen har en tilknytning til virksomheden og dets brand. Desuden kan gratis blokke til kunderne, samarbejdspartnerne osv. være en god måde at sprede sit budskab på, uden at kunden føler sig tvunget eller udnyttet til at gøre det. De fleste mennesker elsker gratis produkter, ligegyldigt om det er kuglepenne, blokke, iPad-holdere eller noget helt fjerde, så det giver bestemt nogle gode muligheder for at promovere din virksomhed.

Blokke trykkes som udgangspunkt i formaterne: A4, A5 og A6 og på 100 gram kraftigt papir. Du vælger selv om der skal være 15, 25, 50 eller 100 ark. pr. blok.

Hvis du allerede har trykklare filer, har du mulighed for at bestille dine tryksager direkte i vores shop. Klik her og find det du søger.
Kontakt Peter Bisgaard på tlf. 40 45 77 71 eller på peter@bis-reklame.dk og hør mere om tryksager.